شانزدهم فروردین‎ماه سالروز تولد مهاجمی است که هم از نظر فنی و هم به لحاظ اخلاقی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در سال‌های اخیر بوده اما هرگز به اندازه لیاقتش به چشم نیامده است.

کاوه رضایی

به گزارش همشهری آنلاین- کاوه رضایی، متولد استان کرمانشاه و آموزش‎دیده آکادمی فولاد خوزستان حدودا از یک دهه قبل در فوتبال ایران چهره شد و نام خودش را به عنوان استعدادی ویژه در خط حمله بر سر زبان‌ها انداخت. سال2008 رقابت‌های قهرمانی نوجوانان زیر 16سال آسیا در ازبکستان برگزار شد و کاوه رضایی در 5بازی 6گل برای ایران به ثمر رساند. او با این 6گل توانست به عنوان آقای گل نوجوانان آسیا شناخته شود و بلافاصله بعد از این درخشش با 17سال سن به تیم بزرگسالان فولاد بپیوندد. مجید جلالی، سرمربی آن زمان فولاد اولین کسی بود که کاوه را در لیگ‌برتر ایران به میدان فرستاد. درخشش کاوه در تیم‌های ملی پایه، در رده امیدها هم ادامه داشت و او یکی از ارکان تیم زیر 22سال ایران بود که با هدایت علیرضا منصوریان در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کرد.

کاوه رضایی از فولاد به سایپا رفت و از آنجا هم راهی ذوب‌آهن شد اما برای تثبیت خودش در جمع مهاجمان رده‌اول فوتبال ایران نیاز به حضور در تیمی بزرگ‌تر و مدعی‌تر داشت. اتفاقی که بالاخره در سال95 با پیوستن به استقلال برای او رخ داد. در آن سال هر دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهان این مهاجم بودند و پرسپولیسی‌ها که بیرانوند و امیری را در همان روزها به خدمت گرفته بودند تا مرز عقد قرارداد با کاوه رضایی هم پیش رفتند اما کاوه در نهایت به سمت استقلال پیچید که در آن سال منصوریان را روی نیمکت خودش می‌دید. لیگ شانزدهم برای استقلال و کاوه رضایی خوب آغاز نشد اما در ادامه شرایط بهتر شد و کاوه در پایان یکی از بهترین‌های فصل شد. او برای استقلال 7بار در لیگ و 6بار در آسیا گلزنی کرد که گل زیباش در داربی تهران و در جریان برتری 3-2 مقابل پرسپولیس یکی از خاطره‌انگیزترین گل‌های او بود. ضمن اینکه با 8پاس گل توانست عنوان بهترین پاسور لیگ شانزدهم را نیز به خودش اختصاص بدهد. ادامه همین درخشش در فصل بعدی می‌توانست جایگاه کاوه رضایی را در تیم‌ملی نیز تثبیت کند و او را در آستانه جام‌جهانی به یکی از مهره‌های منتخب کارلوس کی‌روش بدل کند. اما کاوه لیگ ایران را ترک کرد و درخشش خود را در لیگ بلژیک ادامه داد. او با این تصمیم تا حدود زیادی از رسانه‌های ورزشی ایران فاصله گرفت و از صفحه اول رسانه‌ها حذف شد.

رضایی طی 4 فصل اخیر در دو تیم شارلروا و کلوب بروژ جمعا 32بار در لیگ بلژیک گل زده و بارها در تیم منتخب هفته قرار گرفته اما این درخشش‌ها برای حضور و تاریخ‌سازی در تیم‌ملی ایران کافی نبوده است. او در آستانه جام‌جهانی2018 توسط کی‌روش از لیست تیم ملی خط خورد، در آستانه جام ملت‌های آسیا آسیب دید و راهی به ترکیب نیافت و بعد از آن در تیم مارک ویلموتس نیز فرصتی برای درخشش نصیبش نشد. این در حالی بود که او در آستانه آخرین دیدار تیم ملی (مقابل عراق) با درخشش در لیگ بلژیک یکی از آماده‌ترین مهاجمان حاضر در اردو محسوب می‌شد اما ویلموتس فقط 2 دقیقه به او فرصت بازی داد! کاوه رضایی که این روزها همراه با همسرش زندگی آرام و دور از حاشیه‌ای در بلژیک دارد امیدوار است که در 28سالگی و با آغاز دوباره مسابقات فوتبال بتواند از سایه سردار و طارمی خارج شده و در عرصه ملی نیز به اندازه رقابت‌های باشگاهی بدرخشد.

کد خبر 498154

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha